söndag 14 juni 2020

Igår

Så annorlunda det var i går kväll, jag var ensam. Yngsta dottern var med kompisar i Varberg, maken hos mina föräldrar och mellersta dottern med pojkvännen och grillade. Sedan vågar jag inte riktigt lämna tjejerna. Jag vet att jag egentligen inte behöver passa på dem, men det är bussar som skall passas och man vet aldrig vem de träffar på, så jag vill gärna var tillgänglig. 
Så jag passande på att läsa lite i min bok, för jag är vaken tills jag vet att de är hemma eller att yngsta sitter på bussen hem, eller att mellersta dottern är med pojkvännen. Ja, ja. Jag säger inte hur det är för någon annan, men att ha yngre barn har jag tyckt varit så mycket lättare, från sex år till senare tonåren tycker jag egentligen aldrig att det varit någonting. De första åren med vår äldsta tycker jag att det var så mycket nytt, men efter det tycker jag bara att det har rullat på.
Men alla upplever ju saker olika, så jag säger inte hur det är för någon annan, detta är min upplevelse.
När du läser detta är jag på väg ut till Hälsö, hoppas på många härliga bad.
Vill bara tala om att det är en riktigt läskig bok, så ingen blir rädd.
Njut av din dag!




Inga kommentarer: