fredag 19 juni 2020

Trevlig midsommar!

Dagen startade med ett bad i havet, bara jag och maken. när vi kom hem fixade vi lite midsommarlunch och så kom äldsta dottern hem och tillsammans med henne och yngsta dottern åt vi lunch och sedan jordgubbstårta.
Båda flickorna skall i väg på annat i kväll, så jag och maken blir ensamma, som så ofta nu förtiden. Vi vill inte heller åka i väg eller så eftersom vi vill finnas tillgängliga i fall någon av barnen behöver oss, jag tycker det är viktigt. 
Sedan är vi rätt bra på att hitta på saker bara vi två. Vi hade tänkt paddla i eftermiddag, men så kom det regn och åska, så det blir inget med det. På söndag skall vi till Hälsö och lägga i båten.
De två andra barnen var upptagna hela dagen, så de kunde inte komma alls. Sonen går ju på Chalmers och har fullt upp med vänner där. Mellersta dottern och hennes pojkvän skulle äta lunch med hans släkt och på kvällen skulle de på fest. När de två är tillsammans oroar jag mig inte alls, jag vet att de fixar de mesta.
Äldsta dottern och hennes sambo skall själva anordna midsommarfest i kväll i hans föräldrahem.

Idag är det 27 år sedan jag och maken träffades på en camping i Blekinge, känns nästan overkligt att tiden gått så fort.

Inga kommentarer: