söndag 2 maj 2021

Bra start

 Brukar vakna vid 5.15 på morgonen och kan inte somna om. Oftast försöker jag somna om en stund innan jag studsar upp och går vanligtvis en liten promenad. En promenad blev det förstås idag, härligt. Det är fortfarande frost på mornarna, så det låg en vacker dimma över Viskan, även om den inte riktigt kom med på bilden när jag var ute på min lilla runda. Äldsta dottern med sambo har vi här hemma i natt, men ingen annan av ungdomarna. Sonen åkte både hit och hem med min bror som bor norr om Göteborg, så han tog upp honom på vägen, smart. Eftersom de bara blev två i bilen och båda hade munskydd, tyckte min bror att det gick bra.

Yngsta dottern skulle komma hem vid 11.00, vi får se om storasyster och sambon är kvar då, men troligen har de redan kört till Växjö.

Igår när det plingade till i min telefon fick jag en så otroligt fin bild på en blågrön sjö, kristallklart vatten och skogen ända ner till sjökanten, med bara en liten klippa som gick ut i sjön och där i den djupa sjökanten simmade vår mellersta dotter. Det var hennes sambo som tagit bilden. De hade sprungit upp till sjön och hon hade sedan badat. Såg fantastiskt härligt ut.

 




Inga kommentarer: