lördag 29 maj 2021

Gardiner och Greta generation

 Yngsta dottern är lite mer stillsam än sina systrar, hon är mer som deras bror. Hon har sovit hos kompis i natt och mellersta dottern var iväg och hämtade henne, utan min vetskap. Plötsligt ser jag de båda på uppfarten och yngsta med en stor rosa gardin som hon får med sig in. Förvånad blir jag dock inte när hon säger att det skall bli en klänning. Nu tittar hon på något Youtube klipp och ritar mönster på mönsterpapper, för mer noggrann än henne får man leta efter. Jag säger det igen dagens ungdomar så kreativa och påhittiga och jag jobbar ju även i skolans värld och ser att det är så många som har dessa förmågor.

Att kalla denna generation för Greta generationen är i mina ögon verkligen inte fel.

Själv bakar jag en rabarberpaj och har vispat lite vaniljsås. Det blev aldrig dotterns Thaimat till lunch utan det blir kvällsmaten och senare lite rabarberpaj. Ibland är livet extra bra.



Inga kommentarer: