torsdag 24 mars 2022

Att ta det lugnt!

 Att ta det lugnt tror jag innebär så många olika saker för oss. Som jag sagt tidigare har jag svårt att bara sitta ner och inte gör någonting, jag behöver läsa en bok, skriva ett blogginlägg, studera lite på min kurs, sticka på min tröja, plantera några blommor, sy en klänning i någon rolig modell. Det är lugn för mig. Många gånger tänker jag och visst gör jag det ibland, slår mig ner med en tekopp, men de gånger jag bara sitter och tittar på TV eller kanske ingenting, de är lätt räknade, men det innebär inte att jag inte vilar. När jag går i min ensamhet och planterar en blomma, stänger in mig i mitt lilla hus och syr en klänning, står i tvättstugan lyssnar på någon podd och viker tvätt det är några av de saker som ger mest lugn och vila för mig. Även vinterbad är något som ger mig lugn, men då framförallt efteråt.

Hoppas att din torsdag är bra!



Inga kommentarer: