onsdag 9 mars 2022

Onsdagar är min!

 Onsdagar är verkligen min eftermiddag. När jag slutade idag, körde jag till Rusta och handlade gardiner till vårt nytapetserade sovrum. De blev i gammelrosa, precis som överkastet, men nu blir jag tveksam om jag kanske skulle haft ett annat överkast, vi får se. Hittar jag något som passar så kanske jag slår till.

När jag kom hem förberedde jag kycklinggryta med lite Asiatiska smaker. När kycklinggrytan stod och småputtrade på mycket låg värme, gick jag ut i mitt lilla hus och började sy en randig vårtröja.Vilket ljus det blev i min lilla ateljé när solen sken in genom både stora fönster och dörrar, fantastiskt. När maken kom hem, ville han att vi skulle ta en promenad innan vi åt middag och så fick det bli. Det blev den vanliga promenaden ner mot Viskan och en liten runda där nere. Jag hade redan gått en lång promenad med min kollega idag, vi brukar promenera på lunchen och samtidigt planera lektioner och samarbetsområden. Hon har träslöjd och jag textilslöjden på skolan. Hemma sydde jag klart min tröja jag påbörjat och även en som jag börjat tidigare. Sedan blev det strykning av lite kläder och vattning av växter. Nu skall jag torka golvet inne i det rummet som katten har sin mat och låda innan jag slår mig ner med min tekopp och stickning i soffan.

Hoppas du haft en lika bra dag!




Inga kommentarer: