onsdag 16 mars 2022

Att ta sig tid!

 Att ta sig tid och bara strunta i vissa saker är verkligen inte lätt. Som jag nämnt tidigare tror jag att jag måste hinna allt och mycket på kort tid. Jag gillar också full fart, så det gör att jag inte riktigt tillåter mig att ta det lite lugnt. Samtidigt som jag tror och tycker det är viktigt att spegla ett lugn på utsidan. Jag vill inte dela med mig av den stress jag känner till andra. Det räcker så bra med att jag har den själv. Samtidigt är det ofta en positiv stress för det handlar om att det är så mycket jag tycker är roligt och att jag vill lära mig nya saker. På onsdagar slutar jag 14.00 och då tänker jag alltid att jag skall ta det lugnt, hur det sedan blir med det är en annan sak. I dag tog jag det dock lugnare än vanligt, efter att jag förberett maten ris och kycklinggryta, startat en tvättmaskin och bakat en äpplepaj satte jag mig ner i solen i uterummet, helt underbart kan man säga. 

Nu skall jag ut och plantera lite blommor som jag har köpt på väg hem, bilder kommer kanske senare.

Ha nu en fin eftermiddag och kväll!



 

Inga kommentarer: