tisdag 8 mars 2022

Förra veckan och grillning, Hiaklinten

 I slutet av förra veckan, när jag precis kommit hem från jobbet och som vanligt snabbt slängt i hop middag som jag och maken skall äta på kvällen, men också får bli matlådor till dagen därpå. För här går det ofta snabbt, då jag gärna vill göra andra saker på kvällarna än att laga mat. Det som är viktigast för mig när jag lagar mat är att den är nyttig och varierande, fisk är en favorit. då jag tycker det är så enkelt att laga god mat av just fisk och så känner jag mig så nyttig när jag gjort det. Kanske knasigt, men så är det. Tillbaka till denna specefika kväll, när maken ca 20 minuter efter mig kommer in genom dörren, säger han har du inte pratat med mellersta dottern, nej svarar jag. Då berättar han att hon varit i väg och handlat och förberett en liten vandring med grill som avslutning. Så vi hämtar upp hennes pojkvän i deras gemensamma lägenhet och kör sedan iväg till platsen där vi skall vandra och dottern dyker upp där ett par minuter senare. Vilken fin promenad det blev. Bor ni i närheten, men inte besökt Hiaklinten säger jag bara, gör det. En ganska krävande promenad upp, men så väl värd denna magnifika utsikt. När vi kom tillbaks till bilen grillade vi, men innan vi var klara var det helt mörkt, men så mysigt. Så underbart att man nu fast man arbetar till 16.00 eller 16.30, hinner i väg på lite roligheter innan det är mörkt.

Hoppas att din dag blir fantastisk!



 




Inga kommentarer: