lördag 19 mars 2022

Dag full av aktivitet

 En dag full av olika trädgårdsaktiviteter, maken har mest hållit på med högtryckstvätten. Vad jag har gjort har jag egentligen ingen aning om fyllt 4-5 säckar med pinnar och ogräs, men ändå ser det orensat ut i alla trädgårdsland och hur mycket som helst kvar att göra, tur att det skall bli fint väder imorgon också. Det finns samtidigt något tråkigt över det hela. Jag som älskar trädgård och trädgårdsarbete, men i år måste det vara extremt mycket pollen, för jag orkar nästan ingenting, så tråkigt. Jag som hade så stora planer för helgen och allt trädgårdsarbete i solsken. Det jobbiga är inte rinnande ögon osv, utan den förlamande tröttheten. Tar jag allergitabletter blir jag trött av dem, tar jag inte allergitabletter blir jag trött av allergin, blir så trött på mig själv.

Ja, ja några säckar har det i alla fall blivit och planterade penséer och potatis, får väl se om jag orkar mer i morgon. En jordgubbspaj har jag också fått gjort här på eftermiddagen som vi kunde njuta av i solskenet och snart får det bli lite kvällsmat.

Min svenska kurs som jag läser har just nu ett så intressant område om svenska som andraspråk, intressant och lärorikt, så när jag inte orkar fixa i trädgården kan jag alltid läsa och skriva några rader på mina uppgifter.

Ha nu en fin kväll!



Inga kommentarer: