torsdag 21 juli 2022

Aj,aj kapten

 Vilken sommar vi har haft så här långt, helt underbart kan inte säga något annat. Vi har gjort så många roliga saker.

I tisdags morse åkte jag med äldsta dottern till hennes sambos jobb, han är surfinstruktör. Blev erbjuden att surfsupa tillsammans med dottern, men tyvärr fick jag tacka nej för min axel, fy vad jag grämer mig. Jag som tycker det verkar så kul och jag vill hellre tacka ja till saker än nej, tänk vad man missar annars. Som maken sa, men denna gången var det inte du som sa nej, det gjorde jag för jag vet hur ont du får. Hoppas att erbjudandet återkommer nästa sommar, men det vet man aldrig.

Jag och dottern satt i alla fall några timmar på en badplatsa i närheten av hennes sambos jobb, innan maken kom och hämtade mig. Då var det dags för första sprutan TBE-vaccin, så nu är det fixat. Bad och lunch blev det på stranden i Bua och sedan hämta yngsta dottern hos pojkvännen. Hon skulle upp till Göteborg och jobba, men hann ändå åka med oss en liten runda till Hälsö och sova där. Förstås övningskörde hon. På onsdag morgon körde morfar henne till färjan för jag och maken var på en båttur. Ganska kraftig vind var det. När vi kom tillbaka till mor och far på Hälsö hade äldsta dottern med sambo kommit dit och nu till den stora nyheten som kan göra vem som helst glad. När vi satt och fikade i mors och fars trädgård, mammas goda kakor och en utsikt som är magiskt, säger dottern "Jag har något att berätta, vi har förlovat oss". Så glad och stolt mamma och vilken kille hon förlovat sig med. De har varit tillsammans i mer än fem år och varit sambos i flera år, så vi känner honom väl och han är lärare som jag så det känns som om vi har flera beröringspunkter. Jag säger som så ofta, dessa fantastiska ungdomar.

Nu väntar jag på besök, lite spännande, mer om det kanske kommer sedan. Det har dock med min lilla ateljé att göra.

Ha nu en sådan där bra dag som bara du kan.










 

 

 

Inga kommentarer: