tisdag 26 juli 2022

Fönster

 I dag har det putsats fönster och det tar sin lilla tid kan jag lova. Jag har gamla fönster som man måste putsa emellan och fasta spröjs också. Det är kanske inte min favorit sysselsättning, men ändå ganska okej, men ingen är gladare än jag nu när det är klart. Vi har faktiskt hjälp med fönsterputsningen av en firma på utsidan, men det är ändå tre sidor som jag behöver göra själv. Sedan tar jag inte emellan varje gång förstås.

Vi har även varit en runda in till Varberg och beställt en ny säng, vi kände att vi behövde det. Skall bli spännande när den dyker upp. Det blir så bra, för då blir det dubbelsängar i alla "barnens" rum på övervåningen och då har vi verkligen plats att ta emot gäster. För barnen bor inte hemma längre så alla rummen står "tomma".

Äldsta dottern och hennes sambo var här en kort runda och åt kvällsmat, de har surfat hela dagen och skulle bara äta för att ge sig av igen. Det blåser så bra vindar och då känner de att de måste passa på. Dotterns sambo fick även reda på idag att han har fått ett jobb som han sökt, han är utbildad gymnasielärare. Verkligen roligt och det är förstås särskilt bra nu när dottern skall börja studera till hösten, även hon skall bli lärare har hon tänkt sig, men vi får väl se det är en lång utbildning. Jag säger som jag brukar, dessa fantastiska ungdomar, säg vad de inte kan.

Promenad har jag också hunnit förstås.

Ha nu en fin kväll och så får vi hoppas att det går bra för tjejerna i fotbollen!




Inga kommentarer: