måndag 25 juli 2022

Oj, oj vad det regnar

 Oj, oj vad det regnar i dag. Det kommer sådana otroliga regnskurar. Maken är otroligt duktig och passar på att tvätta alla knutar, vindskivor (som går att nå), kanter på solpaneler med mera nu när det ändå regnar och fint blir det förstås. 

Själv har jag dammsugit och fixat här inne, putsat lite speglar, tvättat, ja ni vet allt det där som nästan behöver göras dagligen eller kanske inte riktigt, men ofta i alla fall.

En promenad tog jag också, för jag har inte särskilt ont av regn, kan jag gå hem och byta om direkt efter bekommer det mig inte ett dugg. Jag vet jag är lite knasig där för jag gillar regn, det gör sådan nytta och jag tycker naturen blir särskilt vacker både under regnskurarna, men för att inte tala om efteråt. Grått och tråkigt väder utan regn, förstår jag mig inte alls på, vad är meningen med det kan man verkligen undra tycker jag.

En av jordens vackraste platser tycker jag och inte blir den sämre när det regnar.





Inga kommentarer: