måndag 25 juli 2022

Skrapa lite på ytan

 Jag följer inte massa kända människor på Instagram eller andra sociala medier. Jag har några bloggar som jag brukar titta in på, men inte särskilt många. Trots det ser jag fina bilder och människor som lägger upp bilder från härliga sommardagar och har det så bra. Jag blir så glad av att se det och känner mig nöjd när jag förstår att andra har det bra, för visst har de väl det bra? Så händer det som jag då och då får uppleva, jag ser en liten spricka i fasaden, tror tyvärr jag är expert på det, önskar att det inte vore så utan att jag bara såg det fantastiska, men snabb på att se när andra inte har det bra, det är i alla fall vad jag tror. Jag ser hur sprickan växer sig större och större och till slut finns det liksom inget kvar av det som jag en gång upplevde som så underbart, det kan handla om sjukdom, skilsmässor allt möjligt. Då kan jag känna mig lite lurade att jag dragits med och trott att någons liv varit så mycket bättre än mitt eget. Vilket det oftast inte är, utan det är precis likadant med upp och nedgångar, varken bättre eller sämre. Bara det att jag blir lite irriterad på mig själv som blivit "lurad" återigen. Tolka mig rätt det är förstås ingen som försöker lura mig, det är bara jag som målar upp en bild av alla fantastiska bilder och berättelser och så stämmer den inte riktigt överens med verkligheten. Eller det kanske den gör för verkligheten har så många olika sidor. Hoppas ni förstår hur jag menar. Nu kommer jag titta vidare i min bloggvärld och låta mig njuta av allt det härliga tills jag återigen ser en liten spricka som börjar växa.

Hoppas du får en fin måndag, här regnar det och jag har inte så mycket tyg i min lilla ateljé, hur skall det gå? Dörren blev i alla fall färdigmålad i går, även om maken som var den som gjorde sista strykningen när jag var på museet, trots det hade den blivit dyblöt, hoppas bara att den hade hunnit torka ordentligt innan regnet kom. Vi får hoppas vi får den på plats idag.


I går plockade jag in årets första squash och gurkor har också blivit klara flera stycken, tomaterna ser det dock dåligt ut med, vet inte riktigt varför.  Funderar på om de fått för lite vatten med vårt bevattningssystem. Gurkor skall ju ha så mycket vatten så de har jag hela tiden tilläggsvattnat, här rör det ju sig om liter vis med vatten till gurkorna, nästan dagligen, så då är det lätt att förstå att de behöver mer extra vattning än tomaterna, men som sagt tomaterna är jag osäker på. Brukar få ganska mycket tomter, men i år får jag nog vara glad om jag får ett par stycken tyvärr.


 


Inga kommentarer: