lördag 30 juli 2022

Trädgård, tips och naglar

 I dag när jag tittade in i en Facebook grupp jag följer om trädgård, såg jag ett tips om att så gula ärter där du tagit upp potatisen. Jag brukar plantera gula ärter inne, men har aldrig tänkt på att göra det utomhus. Jag brukar dessutom ha mina potatis så länge som möjligt i jorden, även om det inte alltid ser så roligt ut.

I växthuset har jag en stor kruka med potatis, som jag brukar ta upp ganska tidigt runt skolavslutning/midsommar, men har inte fått gjort det innan, men idag fick jag fixat det och då passade jag på att så gula ärter i krukan. Det skall bli spännande och se hur det fungerar. Ja, mina naglar är fortfarande lite skavt röda/rosa från kalaset och visst skulle jag gjort något åt det, men en dag så händer det nog.

Det var relativt mycket potatis i krukan, maken sa att det räcker minst till fyra personer, det tycker jag var bra i den "lilla" krukan.

Ha nu en fin dag!










Inga kommentarer: