söndag 18 september 2022

Blandad kompott

 Bjuder på lite blandad kompott från helgen så här långt. I går blev det både promenad, bad i havet och grillning, tänk vad september har att erbjuda. I dag blev det plugg på morgonen och jag har börjat skriva lite på min uppsats, den skall vara inlämnad 9 oktober. Den handlar om, Varför människor migrerar. Intressant kan jag minst sagt säga. Är så glad och tacksam att jag får lära mig nya saker och får en större förståelse för vad det är för olika saker som påverkar vårt samhälle och hur.

Sedan tog jag och maken bilen och körde till Loppisen i Stuv, den har öppet lite då och då, men jag tycker där är fint och sakerna är så fint och trevligt uppställda. Jag handlade ett tyg, en liten duk och en klänning. Klänningen går i tvättmaskinen nu och så hoppas jag få hängt upp ute snart så att den torkar. Vi har haft sol och regn om vartannat i dag så nu hoppas jag på sol resterande del av dagen. Tyget som jag köpte hoppas jag kunna ha på en dyna på den kökssoffa som jag önskar hitta och köpa till mitt blivande orangeri. Jag såg också en så otroligt fin lampa jag ville haft i taket, men där var jag och maken inte riktigt eniga, så jag lät helt enkelt bli att köpa den. Det är absolut inte klart ännu, men så roligt att i huvudet få börja inreda rummet lite.

Nu är jag hemma igen efter loppis besök och sitter här vid datorn och tänkte skriva några rader innan det blir dags att laga fisksoppa till lunch.

Njut av din dag!

Mitt blivande orangeri och stolarna köpte jag i vintras på en loppis i Göteborg som jag besökte med mellersta dottern och hennes sambo.

Lite utsikt från orangeriet och de fina fönstren som vi köpte från en gammal ville på en parallellgata till Södra vägen i Göteborg. Den skulle rivas och nya fönster skulle in i huset, så då köpte vi dessa, så glad för det.
Fönsterbrädor skall det förstås också bli och de kommer att matcha golvet som ligger under pappret som just nu ligger som skydd.
Korvgrillning en solig dag är förstås aldrig fel.
Att lägga sig här och vila i solen efter lunchen är faktiskt ännu bättre vill jag lova.
Så här vackert hade de gjort vid Loppisens entré.
Tyget jag köpte var helt oanvänt, tror det kommer att passa perfekt.

Som avslutning en bild från min lilla syateljé .




Inga kommentarer: