måndag 19 september 2022

Kontraster

I dag blev det promenad i hemstickad ulltröja, mönster av Erika Åberg. I Erikas bok är den i blått och vit/gråa färger, men när jag och mellersta dottern var och köpte garn tyckte hon jag skulle göra i dessa färger och så fick det bli. Jag fick som ni som följer min blogg vet ta upp flera gånger innan jag blev nöjd. Under promenaden talade jag med en väninna i telefon och sedan blev det ett härligt bad i ett underbart klart vatten och särskilt kallt var det inte heller. Det är verkligen kontraster, ulltröjor och baddräkter.

En runda till återvinningen har jag också hunnit och att handla. Steken står på spisen och puttrar, så det få bli middagen idag, tvättmaskinen är i full gång så snart skall jag hänga ut tvätten i den strålande solen. Strykningen är fixad, så nu får vi se om det blir någon dammsugning och plugg.

Nu lite rester av gårdagens fisksoppa till lunch.

(Jag kanske skall säga att det är precis som jag skrev mönster av Erika Åberg, men jag har gjort ändringar, vem kunde tro något annat och hur skulle jag kunna låta bli)






 

 

Inga kommentarer: