söndag 18 september 2022

Visa magen och för lång

 Trots att jag är kort blev jag för lång för blusen jag hade sytt, om jag nu inte vill gå omkring och visa magen, men den tiden är förbi. Efter att vi hade fikat och jag hade talat med en väninna en lång stund om allt möjligt roligt och trevlig, gav jag mig ut i ateljén för att sy lite till. Jag sprättade bort volangen jag hade gjort och satte dit en ny, längre och som görs på ett helt annat sätt. Eftersom jag inte har precis hur mycket tyg som helst som jag skrev om ovan, får jag liksom hålla mig inom vissa ramar. Denna gång blev jag riktigt nöjd. Den är somrig, så jag sa att jag nog får vänta till nästa sommar att använda den, då sa maken att det är väl bra att passa på att förlänga sommaren och så kanske det får bli. Inget fel i det.

Ha nu en fin kväll, så kanske vi ses imorgon igen!




 


Inga kommentarer: