söndag 11 september 2022

Vad händer här?

 Det är verkligen en fråga som man kan ställa sig, vad händer här? Närmare en vecka sedan jag skrev senast. I onsdags när jag slutade lite tidigare blev det en riktigt lång promenad som inne höll flera trevliga saker, prat med en väninna, bad och småätande av björnbär. Det är aldrig fel kan man säga. Jag badade i sjön som vi har en bit utanför vårt samhälle och det var så otroligt skönt i vattnet skulle gissa på 22 grader eller något, fantastiskt är det minsta man kan säga. Sedan har det varit mycket plugg, examinerande seminarium på tisdag förmiddag, så det gäller verkligen att ligga i kan man säga.

  I fredags efter jobbet körde jag och maken upp till Hälsö för att på lördag morgon köra en liten runda med båten innan vi tog upp den för säsongen, bra att ha det gjort. Men vi tog en ganska ordentlig tur innan vi tog upp den, jag njuter så av att se allt från sjösidan, det ser så annorlunda och spännande ut tycker jag.

När vi kom hem på lördagen kom mellersta dottern för hon och maken hade bestämt sig för att göra massor kimchi, det är en koreansk maträtt eller snarare ett tillbehör. Syrad kål som skall stå länge innan man äter det. Dottern hade även med sig hennes sambos syskonbarn 3 år gammal, så jag fick mycket hjälp med mina studier och lite av varje. Den lille killen och vår dotter hade dagen innan bakat kladdkaka som de hade med och bjöd på. På kvällen skulle hennes sambo i väg på galej så då var dottern här och hade köpt med sig mat som vi åt tillsammans innan hon gav sig av hem till sig, med andra ord en riktigt trevlig dag.

 Nu får vi se vad den här dagen har att erbjuda, men en sak är säker och att det är att det måste bli studier.










Inga kommentarer: