tisdag 13 september 2022

När huvudet bara snurrar!

 Detta har varit en sådan dag när huvudet bara snurrar, det har hänt och varit så många olika saker. Startade dagen med möte som jag alltid gör på tisdagar, sedan var det examinerande seminarium på min kurs i Svenska som andra språk. Roligt, spännande och inspirerande var det verkligen. Snabb lunch innan jag hade dubbla svenskalektioner och som avslutning på elevernas skoldag var jag med extra i en klass på min planering, så är det ibland. Sedan möte igen under eftermiddagen i olika grupper. Något läsande i litteraturen blir det nog inte ikväll, känner mig rätt rörig just nu. I morgon jobbar jag kort dag, så hoppas kunna vila under eftermiddagen, eller kanske börja skriva på min uppgift. Vi får se.

I går fick jag gjort lite trevliga saker även om det även då blev mycket studier. Det blev promenad vid havet och ett bad i havet då förstås. Jag fick gjort Kålpudding, som jag tycker är så gott. Det blev kål över, men det ville mellersta dottern ha, då hon som ni säkert har förstått gillar att laga mat. När jag skrev i vår familjegrupp att jag gjorde kålpudding, skrev sonen att han hade gjort kålpudding förra veckan, så det är en favorit i vår familj.Jag sydde också några kassar i ett Pippityg som jag köpte på Panduro för några veckor sedan.

Jag glömde visst att lite vaccination blev det också, fjärde sprutan avklarad. Det var visst inte bara det jag glömde att skriva, hann sy både en kjol och klänning också, Kanske kommer det bilder på detta senare. Kjolen är i alla fall på idag. Måndagen var helt klart en produktiv dag.

Ha nu en fin kväll!

 







Inga kommentarer: