måndag 5 september 2022

Mangold, Gekås, studier och bad

 Den rubriken som bestod av Mangold, Gekås, studier och bad är en kort sammanfattning av dagen så här långt. När jag vaknade i morse så började jag med att ta mig an stryktvätten, plockade upp lite äpplen som ramlat ner i trädgården. Att plocka upp äpplen är ett evighetsarbete den här årstiden och det måste göras för att inte gräsklipparen skall fastna i dem, då blir det ännu krångligare. Lite frukost på uteplatsen. Jag har en ny favorit, citronkvarg. Tror inte det finns något godare till frukost just nu. Sedan tog jag en tur till Gekås och handlade och ja det blev en del julsaker redan, men jag har inte tänkt att åka dit innan jul igen. Så det blev lite sådant där som klarar sig. Omslagspapper, etiketter, glitter, mossa, kalenderljus, mm

När jag hade varit hemma och plockat upp allt som jag införskaffat tog jag en runda till Bua där det blev promenad förstås och ett helt ljuvligt bad. Undra hur många grader det är egentligen. Jag skulle gissa att i dag är det en bra bit över 20 grader. Det kändes varmare än vad de gjort de allra senaste dagarna. När jag kom hem tog jag och stekta mangold till lunch som jag köpte i går när jag och min kollega var på vår lilla runda. Stekt mangold är något av det godaste jag vet. Ni skall snart få se bilder på den, otroligt vacker var den också. Jag hade köpt en bit färdig varmrökt lax på Gekås, så det och mangold fick bli lunchen. Det blev även lite över som fick bli en matlåda till på onsdag, tisdagar äter jag med elevgruppen.









 


Inga kommentarer: