onsdag 21 september 2022

Lycklig

 I dag känner jag mig bara så glad och lycklig. Slutar 13.30 på onsdagar och körde direkt och badade på en "ny" plats, har varit där någon gång innan, men inte så ofta. När jag hade badat körde jag i väg till affären för att handla jord och bröd innan jag körde hem. När jag står på parkeringen utanför affären fick jag meddelande på messenger från yngsta dottern, hon tillhör dem som är bra på att klara sig själv och sällan hör av sig. Bor med sin sambo i Göteborg. Då skriver hon jag har klarat Körkortet och är i Varberg nu. Jag fick vända bilen och kom inte hem då, utan vi fick gå ut för att fira och äta, jag fikade eftersom jag ätit lunch och dottern åt mat. Så otroligt roligt. Jag säger som jag brukar, dessa fantastiska ungdomar, både mina och andra. Jag är så imponerad. Jag har alltid känt att utöver skolan, så vill jag se till att jag eller att jag låter mina barn lära sig simma, cykla och köra bil. Nu har alla våra fyra barn dessa färdigheter och jag känner att nu slappnar jag av. Sedan vet jag att snart dyker det upp något nytt att oroa sig för, så är det när man har ungdomar, alltid är det något. 

När jag kom hem fixade jag tacopaj lite snabbt och nu har vi precis ätit kvällsmat. Även i dag har det varit strålande sol. Kanske skall jag gå ut och sy lite vi får se, men känner tyvärr huvudvärken komma krypande.


 Det var inte så varmt i vattnet idag, men vi hade frost på morgonen och jag fick skrapa rutorna, så det kanske inte är så konstigt att vattnet har kylts av ganska snabbt. Så glad att möjligheten finns att bada när jag kör hem från jobbet. Jag har inte tänkt att vinterbada i år, så vi får se hur länge jag håller i. Nu skall det snart bli sämre väder och då är jag nog klar med badandet för i år, tror jag. Jag tycker det är lite krångligt att hitta bra stegar i från på vintern när jag kör från jobbet, utan att köra en allt för lång extra sväng.

Ha nu en fin kväll!




Inga kommentarer: