måndag 5 september 2022

Inga studier?

 Du kanske sitter och funderar på om det blev några studier för mig idag och visst blev de det. Kursen är verkligen medryckande och intressant. Bra litteratur och intressanta föreläsningar. Hoppas att det kommer att fortsätta så här. Nu lite paus i studierna igen förbereder mat inför morgondagen. På tisdagar jobbar jag länge och börjar tidigt. Brukar vara på jobbet mellan 7.00 och 17.00, så då är det bra om maten är klar i kylskåpet bara att göra det allra sista innan servering. Receptet, kassler och ris i ugnen har jag fått av våra vänner som bor utanför Umeå.

En bra början heter en av böckerna och det är faktiskt en mycket bra bok, den handlar om hur viktigt det är hur de nyanlända blir bemötta och också de lagar, allmänna råd och regler som faktiskt gäller. Jag skall ärligt säga att jag hade inte helt koll på detta tidigare och en del saker gör mig lite frustrerad att jag inte hade kunskapen innan.





Inga kommentarer: