onsdag 14 september 2022

trasmatta och kroppens rörelse

 Efter jobbet körde jag direkt ut till havet och gick en härlig promenad, soligt, men blåsigt. På slingan som går i ett litet skogsområde såg stigen ut som en trasmattan när solen lyste in mellan träden. Som ni som läser min blogg säkert har förstått tycker jag så mycket om att promenera. Jag tycker om att promenera fort, det är verkligen min grej. Att få njuta av naturen och känna alla härliga dofter tycker jag är så fantastiskt, men att känna hur och tänka hur jag rör mig har också alltid fascinerat mig, vad händer om jag ökar på farten, är det bara benen som rör sig snabbare, hänger armarna med och att låta tankarna bara virra runt i huvudet, kanske formulera ett blogginlägg eller ett mejl. 

Efter promenaden blev det ett härligt bad och oj,oj vad det blåste, men så skönt i vattnet. 

När jag kom hem blev det förberedelse av kvällsmaten, lax i ugnen kokt potatis och mangold som jag hade så otrolig tur och få av en kollega i början på veckan, så otroligt omtänksamt.

Ha nu en fin eftermiddag!






Sitter du och funderar på vad du ser i bakgrunden skall jag inte hålla dig på halster längre och kanske någon redan ränknat ut att det är saften vi gjorde av alla våra vindruvor som vi hade i växthuset.



Inga kommentarer: