söndag 11 september 2022

När jag pluggar

 När jag studerar så mycket, vad gör maken då kan man förstås fråga sig. Det är ju ingen tillfällighet att jag studerar, utan något som jag gjort till och från under hela mitt liv, då jag upplever att det tillför så mycket. När jag blir pensionär hoppas jag att det blir ännu mer studier, tänk så mycket man hinner lära sig då tänker jag. Nu är det förstås ganska lång tid tills jag blir pensionär och jag hoppas att jag hunnit studera mycket innan dess. Detta betyder att maken har ganska mycket tid som han kan/får göra andra saker. I dag har han plockat in alla våra vindruvor och det är inte lite det och har tänkt att göra saft. Emellanåt står han och målar där ute. Han skall bygga ett litet tak över mitt blivande planteringsbord, men det behövs inte tak bara där utan också över vår nyinstallerade värmepump. Så han har att göra och trivs med det. Mellan pluggandet rusar jag själv runt och gör allt sådant där vardagligt, mat, dammsugning,  vattning mm. Då brukar jag säga att jag vädrar hjärnan, det är ett måste för att jag skall orka ta till mig det nya stoffet i böckerna, i alla fall för mig.





Inga kommentarer: